fbpx
Close

2.3.2020

Otázky a odpovědi k pořadu Infiltrace

Příběh Mojita

Mojito je kocourek, kterého jsme přijali jako koťátko. Měl useknuté zadní nohy, nejspíš od nějaké sekačky nebo kombajnu. Měl ránu plnou červů, nekrotizované tkáně a samozřejmě se po tak silném traumatu bál. Rozhodli jsme se mu pomoct tak jako stovkám zvířat před ním, a tak jako stovkám zvířat, které na pomoc ještě čekají. Náš azyl stojí na filozofii “Každý život má smysl” a proto dáváme každému zvířeti šanci se vyléčit. Náš veterinář je velice rozumný muž a v případě Mojita nad eutanazií ani neuvažoval. Toto dokládáme také veterinární zprávou, ve které je uvedeno, že dle jeho názoru by se mohl dopustit protizákonného konání, kdyby eutanazii provedl, protože jeho další život po vyléčení nebude spojen s bolestí a utrpením.  

Přesně tak se také stalo. Mojitovy nohy se po operaci zahojily a Mojito se pohybuje velmi hbitě a šikovně po předních nohách. Dokáže si vylézt na postel, dokáže si vylézt na škrabadlo úplně sám, stejně jako z něj dokáže slézt. Nepotřebuje pro svůj spokojený život žádnou asistenci. Mojito nemá bolesti, hraje si, má velkou chuť k jídlu a radost ze života. 

Díky skvělému panu doktorovi se chystá Mojito také na operaci, při které dostane titanové protézky. Tato operace lze udělat až po dokončení růstu kostí, proto jsme čekali až Mojito vyroste a bude dospělý. Tento postup je zcela v rukou pana veterináře, který je odborník ve svém oboru. Přikládáme veterinární zprávu, kterou vypracoval.  

Veterinární zpráva Mojita

Se správným nastavením protézek nám poté pomohou lidé z firmy Anyonego, se kterou dlouhodobě spolupracujeme, ti vytvoří nástavce. Tato firma používá technologii 3D tisku a je tedy možné vytvářet pomůcky pro handicapovaná zvířata na míru.

Na pomoc Mojitovi přišlo 130 000 Kč, za které mnohokrát děkujeme všem dárcům, kterým nejsou lhostejné životy handicapovaných a nemocných zvířat v nouzi. Na veterinární péči Mojita jsme zatím vynaložili 18 505 Kč. 

To samozřejmě nejsou všechny naše náklady za péči o Mojita. Mojito také potřebuje někde být, přes zimu topit, na začátku jsme také používali hodně inkontinenčních podložek do klece, také jezdíme na veterinu a platíme za pohonné hmoty nebo za krmení. Finance, které přišly pod VS Mojita použijeme také na nákup protézek a poslední operaci, kterou bude Mojito potřebovat. Jen materiál na nožičky se může vyšplhat až na 50 000 Kč.  

Každý dárce má právo si zvolit, komu a jak bude pomáhat. Náš azyl se specializuje na handicapovaná, nemocná a týraná zvířata, a proto u nás lze nalézt handicapovaná, nemocná a týraná zvířata, o která pečujeme a dary, které přijmeme, použijeme na péči o ně a provoz azylu.  

V případě Mojita bychom se dál chtěli ohradit proti hodnocení toho, že je Mojito neudatelný a nemůže najít domov. Samozřejmě to není pravda. Na Mojita je mnoho zájemců a Mojito je pouze jeden. Naším úkolem je naopak vybrat jednoho z více zájemců. Rozhodně není pravda, že handicapovaná zvířata nemohou najít kvalitní a láskyplný domov. Našli jsme domov pro ochrnutou fenku na vozíku, stejně jako pro kocoura s plínkami. Nacházíme domovy pro staré, mladé, slepé. Na každé zvíře jeho domov čeká.  

Dokument o nahlášení Mojita na obecní úřad

Mojito nebyl ukraden.

Jaký je rozdíl mezi karanténou a prostorem pro rekonvalescenci?  

Klec v místnosti, kde jsou další zvířata nepovažujeme a nikdy jsme nepovažovali za karanténu. Takové místo ani jako karanténu nepoužíváme. Jaq, naše azylová teta, je rodilá Britka a jako taková mluví anglicky, nikoliv česky. Když hledá nejjednodušší slovo, jak popsat někomu, kdo nehovoří anglicky, proč je Mojito v kleci, použije slovo karanténa. 

Jako karanténu používáme hospitalizační boxy na veterině, kam většina nemocných zvířat putuje jako první. Veterinární lékař je podle nás nejlepší způsob, jak zajistit odbornou péči pro zvířata, která přijímáme, která jsou nemocná a potřebují odbornou péči. To si lze prohlédnout třeba na našich facebookových stránkách, kde vydáváme minimálně jeden příspěvek denně a kde je mnoho fotografií mnoha zvířat, která jsou viditelně v hospitalizačním boxu nebo u nich probíhá vyšetření na vyšetřovacím stole. Pokud známe s jistotou minulost zvířete a není nemocné tak, aby potřebovalo hospitalizaci, používáme separátní místnost, ve které další zvířata nejsou 

Mojito byl ale v kleci kvůli rekonvalescenci pro zahojení nohou po operaci. Nemůžeme takového kocoura pustit mezi ostatní, protože by si mohl ublížit. Je zcela běžné a velmi žádoucí, aby zvířata po operaci byla zafixována na omezeném prostoru a neublížila si, stejně jako lidé po operaci mají klid na lůžku. Zvířeti ale nemůžeme vysvětlit, že má ležet v posteli, a proto se používají klece.  

Jeho nejistota vůči lidem vyplývala z toho, že přišel jako poloplachý. Takové kočky se postupně vymazlují a obvykle přijdou na chuť lidské společnosti. Tak jako teď Mojito, kterého navštěvují dobrovolníci a dopřávají mu pravidelné masáže.

Příběh Julky

Julka je ze sociálně slabé rodiny, která sama nežije v úplně ideálních podmínkách. Paní, která chodí pomáhat do této lokality s pejsky, ale také zdejším lidem, se nám ozvala, že potřebuje pomoc. Julka byla sražená autem a nemohla chodit. Rodina se Julky vzdala a převezli jsme ji na veterinu. Zde pan veterinář zjistil rozsáhlé zranění pánve. Chtěli bychom upozornit, že takové zvířátko běžný městský útulek nepřijme, protože se stará především o zvířata, která se toulají po ulici. To ale nebyl případ Julky, ta rodinu měla, jenže se o ní nedokázala postarat.  

Julka si prošla v průběhu jejího pobytu u nás třemi operacemi, kde jí byla opravena kyčel a pánev. Rekonvalescence po takových operacích je dlouhá a náročná především proto, že zvířeti musí být omezen pohyb na naprosté minimum. V praxi to znamená, že nemohou přijímat ani návštěvy, protože by se mohli rozrušit a začít po kleci pohýbat. Tím by se mohlo hojení zhoršit a mohlo by dojít k poškození, které by znamenalo další operaci. Proto není možné zvířata po takových náročných operacích navštěvovat. Postupem času začala Julka chodit na krátké pochůzky na zahradu až nakonec mohla pobíhat po zahradě s ostatními. V průběhu jejího pobytu byla přesunula z Hoření Vinice do Kadlína, kde měla Jaq více času se jí věnovat.   

To, že Julka existuje, že u nás skutečně byla a že jí navštěvovali dobrovolníci, návštěvníci a také virtuální rodiče dokazujeme na nejrůznějších fotografiích a videích, která jsme vytvořili v průběhu času, kdy byla v naší péči.  

Julka také našla domov u své úžasné majitelky, která ji miluje. 

Video z listopadu, jak se Julka měla po operacích. https://youtu.be/Mm6hXJwvxIc  

Video z nového domova https://youtu.be/9LeVNCG-oHE  

Musíme se v tomto ohradit vůči chování dokumentaristek, které se vydávaly za zájemce o Julku a také o zájemce na dočasnou péči pro Bethany. Toto chování jsme identifikovali až zpětně po zhlédnutí dokumentu, kde jsme poznali “infiltrátorky”. Kvůli tomu, že jsme mysleli, že se jedná o skutečné zájemce, jsme odmítali další zájemce o Julku, protože jsme mysleli, že si ji skutečně adoptují, a tak u nás zbytečně Julka zůstala o něco déle. Na štěstí pro Bethany i Julku se rodiny našly, a to opravdu perfektní. O tom, že se jedná o lež jsme neměli tušení. Upřímně je nám skutečně úzko z toho, že by někdo z naší péče vylákal pod falešnou záminkou některého z pejsků nebo koček a my potom nevěděli, kde je. Naše azylové tety se každý den starají o zvířata, piplají se s nimi, léčí jim rády na těle i na duši, milují je a představa, že by se nějaké zvíře dostalo do špatných rukou je děsivá. Takové chování je pro nás prostě nepochopitelné a nepovažujeme ho za etické vůči dobrovolníkům a vůči zvířatům, které máme v péči.  

Proč je potřeba si u nás domlouvat termíny?

Azylové tety fungují na bázi dobrovolnosti. Azylová teta Jana má vlastní práci a také má osobní život, který respektujeme. Teta Jaq také potřebuje vlastní volno a životní prostor. V obou azylech se jedná o prostory, ve který se nahází také součást soukromí azylových tet, starají se o zvířata v domácnosti, kde mají také své věci. Je proto potřeba k nim přistupovat s respektem. Na našich webových stránkách je uvedeno, že je vždy potřeba si dohodnout termín. Je to především proto, že “azylové tety” jezdí na veterinu, do obchodu, do práce. Na štěstí Jana má práci, kterou může vykonávat z domu, přesto je ale nutné, aby se své práci věnovala, nemůže z ní odejít a věnovat se návštěvám, i když by chtěla. To je důvod, proč je třeba si dohodnout termín. Aby tety měly čas na návštěvu a byly doma. V dobročinném obchůdku došlo ke komunikační chybě, ve které bylo uvedeno, že je možné přijet kdykoliv. Infiltrátorka ale dostala do ruky letáček a mohla si projít veškeré informace na internetu. V dokumentu je vidět, že webové stránky procházely. Většina našich návštěvníků s tímto postupem nemá problém.

V našich azylech nelze nic tajit, protože k nám chodí návštěvníci prakticky každý týden. Máme mnoho dobrovolníků, kteří chodí i pravidelně a mohou tak vidět, jak zvířata prospívají a že nedochází k ničemu nekalému. Díky tomu, že v Kadlíně je více místa, mohou sem dobrovolníci chodit také uklízet, rovnat věci a podílet se aktivně na chodu azylu. Fotografie z jejich návštěv a venčení naleznete na naší skupině na facebooku, kterou jsme vytvořili právě pro dobrovolníky a také majitele našich bývalých svěřenců. https://www.facebook.com/groups/handipetcz/   

Na internetu, především na facebooku, ale i na webu, pravidelně přispíváme fotografiemi proměn a toho, jak se zvířátka mají. Pokud by se neměla dobře, bylo by to na nich vidět. Naopak jsou zde viditelné fotografie toho, jak prospívají, rostou, léčí se, užívají si života. O zvířatech zveřejňujeme informace pravdivě. Pokud nějaké zvířátko zemře, což se samozřejmě stát může, protože k nám chodí ve velmi špatném stavu, tak o tom pravdivě informujeme.  

K tomu všemu se také váže důvod, proč není vždycky hezky naklizeno. V každém z azylů je stabilně jeden člověk. Do obou azylů jezdí dobrovolníci nepravidelně, ale v obou případech jsme strašně vděční za pomoc právě s úklidem. Na příklad na rovnání věcí do poliček nebo skříní a třídění věcí podle kategorie (ručníky, čistící prostředky, krmení, etc.). Obě azylové tety v prostoru také žijí a jednoduše špinavé nádobí se může v kuchyni vyskytnout tak jako u každého z nás. Neuspořádanost věcí běžné potřeby je něco, s čím bojujeme 

Ohrazujeme se ale proti tvrzení, že by se jednalo o nehygienické prostředí. Nehygienické prostředí jsou množírny s klecemi, kde jsou nánosy výkalů staré i několik měsíců přes které není vidět podlaha. Nic takového se u nás neděje. My každý den okolo zvířat uklízíme. Samozřejmě, že nedokážeme ovlivnit, když se nějaké zvíře vyčůrá, ale takovou louži uklízíme, co nejdříve je to možné, což nelze dělat ve chvíli, kdy je na místě návštěva, která si chce povídat. Je potřeba si také uvědomit, že zvířata k nám nechodí s hygienickými návyky. Některé klece mohou vypadat neuklizeně, pokud jsou z nich zvířata přesunuta mezi ostatní nebo do jiné místnosti, potom je prioritnější se postarat o ubikace, které jsou obývány a prázdná klec přijde na řadu později. Zvířata si navíc také hrají a při hře se může stát, že misku vylejou nebo jídlo či písek z toalet vyhrabou okolo sebe. Ani tomu nelze zabránit.  

Díky darům se nám v minulém roce podařilo rozšířit počet skříní a úložných prostor. Bohužel v případě Hoření Vinice jsme v nájmu a nemůžeme dům rekonstruovat, protože by se jednalo o zhodnocování majetku někoho jiného. Stejně tak dům v Kadlíně není náš a taktéž zde nemůžeme rekonstrukci provádět. Nemůžeme tak v plné míře ovlivnit, jak bude esteticky starý dům působit, i když bychom velice rádi. Naše finanční prostředky momentálně nedostačují na nákup nemovitosti, kterou bychom mohli zrenovovat, aby vypadala podle našich představ. Stále je to ale naše vize a pracujeme na ní.  

Jak funguje naše financování?  

 

Ve většině případů přijímáme dary od individuálních dárců, v o mnoho menší míře jsou to potom dary od firemních dárců nebo nadačních fondů. Od obce nedostáváme finanční prostředky žádné. Není pravda, že po registraci bychom mohli čerpat financí více, protože vzhledem k charakteru naší činnost to jednoduše není možné. Obce nenabízejí finance na péči o zvířata, která v minulosti majitele měla. A útulky a zařízení, která k nám zvířata posílají, spolu s nimi nezasílají finanční dar, který by nám pomohl. Na registraci v našem případě nezáleží, ale na formě činnosti, kterou provádíme. My nepřijímáme psy z ulice, protože o takové se musí postarat obec ve spolupráci s útulkem, se kterým má sepsanou smlouvu, případně se o takové stará útulek zřízený přímo městem. My ale vnímáme velký a palčivý problém právě u množíren, týraných zvířat a zvířat, která jsou od majitelů, kteří se k nim nechovají adekvátně nebo na jejich péči nemají. Taková zvířata ale nemají finanční příspěvky ze strany státu. Pokud by takové příspěvky existovaly, určitě si o ně zažádáme, ale ani při rešerši v oblasti grantů jsme takovou výzvu nenašli.  

Jak s financemi nakládáme můžete nalézt na stránkách naší mateřské organizace, kde zveřejňujeme výroční zprávy https://www.petheroes.cz/  

Na výroční zprávy je odkaz také na našich stránkách v Kontaktech.  

Důsledně se ohrazujeme proti tvrzení, že si někdo z našich členů platí byt za 900 000 Kč ročně. 900 000 Kč je položka v Účetní závěrce, která je běžnou účetní položkou. V tomto případě se jedná o položku, která zahrnuje veškeré prostory, které si pronajímáme a do kterých nakupuje vybavení, včetně věcí, jako jsou čistící prostředky. Do těchto prostor patří také pronájem a provoz azylu. Patří do toho třeba také škrabadlo, klece, jar nebo savo. Taktéž do této položky patří naše kancelář, kterou provozujeme v Praze, jedná se o dobrovolnické centrum, kam chodí pomáhat dobrovolníci, zde také skladujeme důležité dokumenty, které jsou nutné pro kontrolu ze strany státu jako je účetnictví, smlouvy a další administrativní náležitosti. Do této položky je také zahrnutý provoz dobročinného obchůdku, který jsme měli v Jičíně a který z peněz dárců hrazen nebyl. Domněnky, které dokumentaristky vytvořily, jsou zcela mylné. Pokud by nám daly prostor se vyjádřit, nebyl by problém jakoukoliv položku vysvětlit.  

Celkové provozní náklady Pet Heroes se pohybují pod 18%, jsou to provozní náklady, které jsou bohužel nutné pro správný chod organizace. Každoročně musíme vyúčtovat sbírku, zálohovat účetnictví nebo vyřizovat další právní náležitosti. Taktéž do těchto nákladů počítáme sklady v Praze, kde provozujeme free shop, ve kterém pomáháme ostatním zařízením a útulkům nebo dočaskářům a paním, které krmí kočky na ulici a kastrují je. Do našeho free shopu si mohou ostatní zařízení přijet a vybrat si, co potřebují. Od textilií přes granule až po pipety nebo čistící prostředky. Jednoduše vše to, co přinesou dárci na naše sběrné místo a my to nepotřebujeme nebo máme některých věcí nadbytek či je nepoužíváme. Věci samozřejmě rozdělujeme podle toho, kolik jich zrovna máme, je jich omezené množství. Myslíme si, že spolupráce mezi útulky a ochranáři zvířat je důležitá a proto ji také děláme.  

Ve vlastnictví máme 2 automobily a jeden automobil v zápůjčce. Každá z azylových tet ujede měsíčně 3 – 5 000 km. Auta mají také poruchy a je nutné je opravovat a jezdit s nimi do servisu. Provoz aut je tedy jedna z položek našich nákladů. V účetní závěrce jsou ale zapsány výdaje za auta všech azylů, které spadají nebo spadaly pod Pet Heroes. Ať už to byl azyl Hope Jany Plaňanské nebo Destiny Paws Terezy Peřinové nebo Tail Story Jarmily Vojáčkové. Tato položka je zcela vytržená z kontextu. A opět nám nepřijde etické zveřejnit domněnky bez toho, aniž by nás někdo oslovil s žádostí o vysvětlení. 

Na našem transparentním účtu si můžete najít také součet výdajů, které jsou za určitý měsíc. Od ledna letošního roku do dnes jsou to výdaje ve výši 372 290,31. Z toho lze usuzovat, že pokud na účtu je v jeden okamžik 600 000 Kč, znamená to, že za dva měsíce nemusíme mít na účtu vůbec nic. Finanční prostředky, které máme k dispozici jsou finance, které používáme na pomoc zvířatům. Tak je to uvedeno ve stanovách organizace a také v účelu sbírky. Pro každé zvíře máme určený variabilní symbol a zveřejňujeme výzvu, ke které se mohou přidat dárci a zvíře podpořit. Nákladem na péči o jedno zvíře ale není pouze veterina, je to také krmení, samotné prostory nebo právě pohonné hmoty na veterinu. Protože za zvířata cítíme vysokou míru zodpovědnosti, nechceme dopustit, aby na účtě byla nula a my neměli prostředky na nákup krmení nebo potřebné veteriny. To je také důvod, proč se maximálně snažíme ukazovat naši činnost, třeba na akcích, facebooku, webových stránkách, spoluprací s partnery. Cítíme, že taková snaha je správná a žádoucí pro dlouhodobé fungování azylu.  

Není pravdou, že dle zákona o sbírkách se peníze vybrané navíc mají vracet, z podstaty to nedává smysl. Vracíme finanční dary samozřejmě ve chvíli, kdy o to dárce požádá. Finance jsou použity v souladu s účelem sbírky, tedy na pomoc zvířatům a zajištěním jejich péče. Sbírku vyúčtováváme každoročně magistrátu města Prahy, kde nás kontrolují.  

Dokumentaristky pořadu Infiltrace nás bohužel napřímo neoslovily, proto jsme nemohly jednotlivé položky vysvětlit a domněnky vyvrátit. 

Označení dveří azylu 

Naše azyly nejsou a ani nebudou označeny, protože ze zkušenosti jiných domácích azylů není ojedinělé, že někteří lidé z okolí začnou potom házet zvířata přes plot do zahrady, což je velice nebezpečné a není v našich silách se o všechny postarat. Adresu našeho azylu najdete na našich webových stránkách.  

Proč peníze nevyužijeme hlavně na zdravá zvířata?

Náš azyl se primárně zabývá handicapovanými, nemocný a týranými zvířaty. Takových zařízení v České republice není mnoho. Máme úspěchy také v oblasti adopcí handicapovaných zvířat. Naše organizace bojuje proti eutanázii zvířat, která potřebují léčbu a šanci na nový život. Nesouhlasíme s tvrzením, že handicapované zvíře má být usmrceno. Každý život pro nás má smysl. Lidé, kteří nás podporují, jsou svobodní ve svých rozhodnutích a přispívají nám, protože naši činnost a postoje znají. Stejně tak je na nás, komu se ve svém životě rozhodneme pomáhat. Handipet Rescue nepřijímá pouze zvířata nemocná, máme kapacitu také na zdravé psy a kočky, o která se staráme a hledáme jim domov, ale naše primární zaměření je jasné a v tomto jsme transparentní. 

Kolik zvířat nebo lidí na světě lze zachránit za určitý objem financí je filozofická otázka, na kterou hledají odpovědi lidé po celém světě. Naše rozhodnutí je jasné, pomáhat zvířatům. Protože máme schopnosti, zkušenosti a dovednosti se postarat o závažně týraná a nemocná zvířata, rozhodli jsme se tyto schopnosti použít a pomáhat právě jim. Pokud začneme uvažovat nad tím, proč se nepomáhá jinde, můžeme se také bavit o tom, proč se vůbec pomáhá zvířatům. My jim pomáháme, protože cítíme, že pomoc zvířatům je v moderním civilizovaném světě potřebná. 

Proč existujeme, když tu jsou městské útulky?

Protože útulky zřízené městem fungují na principu odchytů psů na ulici. Neberou zvířata od majitelů, po zemřelých lidech nebo lidech, kteří se dostanou do tíživé situace. V mnoha takových útulcích nemají ani kapacitu na to se starat o zvířata nemocná. Jsou to i právě útulky, se kterými spolupracujeme a která nám některá zvířata svěřují.  

Snažíme se o to, aby se zvířata naopak dostat na ulici nemusela, protože by zde mohla zemřít, mohlo by je srazit auto nebo se jim mohlo něco stát. V případě našich svěřenců se často jedná o zvířata, kterým hrozí eutanázie, kterou chtějí zvolit jejich majitelé. 

Také se ale jedná o zvířata, která jsou z množíren. Pokud se podíváme na kauzu Kamenice, zde jsme asistovali při odebírání 212 psů z množírny. Ne každý útulek je ale taková zvířata přijmout, protože chtějí, aby zvíře bylo zaplacené od obce. Obce na takové vysoké výdaje nemá. Potom se dostávají do slepé uličky systému, který v naší republice není dořešený. Proto existujeme my, abychom mohli pomoct takovým zvířatům a nemuseli být ohrožený děravým systémem ochrany zvířat. 

Co se týče problematiky koček, ta je ještě složitější, protože velké množství obcí nemá vůbec péči o kočky vyřešenou. Není vůbec výjimečné, že nálezci do telefonu řeknou, aby kočku vypustil zpět na ulici nebo se o ni postaral sám. Kočky jsou také často sražené autem nebo přicházejí s různými zraněními. I s takovými pomáháme. 

Střet zájmů

Animal Eye má s naší organizací několikaletý spor (cca 3 roky). Po uveřejnění ukázky dokumentu a zjištění, že se Animal Eye na dokumentu podílelo jsme na tuto skutečnost upozornili dokumentaristky e-mailem. Odpovědi se nám bohužel nedostalo. Podle nás se jedná o střet zájmů.

V minulosti jsme také jako organizace Pet Heroes vystupovali proti pozměňovacímu návrhu, na kterém se Animal Eye podílelo a dle našeho názoru mohlo poškodit především kočičí útulky, které to už v současném stavu ochrany koček mají velice těžké.  

Článek je už takto velmi dlouhý, nedokážeme v něm vysvětlit úplně vše, protože komplexnost pomoci naší mateřské organizace Pet Heroes z.s. je velká. Mezi naše další projekty patří třeba i Psí přání, Štěně v nouzi, Nekupuj. Adoptuj! a nelze jedno bez druhého vytrhávat z kontextu. Ochrana zvířat v České republice není na takové úrovni, jakou bychom si představovali a proto činnost všech, kdo se na pomoci zvířatům podílí vítáme. Naše organizace a všichni, kdo se u nás na pomoci zvířatům podílí, budeme vždy za práva zvířat a jejich ochranu bojovat.

Vyjádřili podporu, děkujeme!

Příspěvek na blogu Kateřiny Hadrabové, Spoluzakladatelka organizace AniDef, z.s. provozující útulek pro psy a kočky v Žimu u Teplic https://primamazlicek.cz/pojdte-zachranovat-zvirata-vydelate-majlant-uplne-bez-prace-1800

Podpora od Kočičího domova Sluníčko z.s.
Podpora od Zachraň kočku z.s.

Stanovisko facebookové platformy Cat-mania, které podepsalo přes 100 lidí

Stanovisko mimo jiné podepsaly Dočasky DeDe z.s., Kočičí naděje, Gertrudy z.s., Feliti kastruje, Zvířetník z.s., Cat world z.s., Kočičiny z.s., Zatoulané štěstí z.s., Kočičí přání z.s., Cat planet z.s.

Podpora od Azyul Dej pac

Podpora od Dočasky.cz
Podpora od Destiny Pet z.s.

 

 

2.3.2020

55 Comments on “Otázky a odpovědi k pořadu Infiltrace

Jana
2.3.2020 na 22:58

Věřím Vám,
reportáž byla točena tak, aby to bylo šokující.
Pokud se stát neumí o tato zvířata postarat a ujmou se jich dobrovolníci, často to takto vypadá.
Dělají to jak nejlíp umí. Kritizovat umí každý. Není to ideální, ale alespoň tak.
Daleko víc trpějí psi u boudy na řetězu, nebo kočky na vsích..Kterým se topí koťata, v uších mají svrab, z očí jim teče, k jídlu max.housku politou polévou. Nějaká veterina nepřipadá v úvahu.. To jsou ty problémy, tam ať zaměří osvětu. Ale znevažovat práci někoho, kdo alespoň něco dělá..? Akorát ta reportáž odradí lidi od chuti pomáhat..:-(

Odpovědět
Danuše Herpe Jungmannová
3.3.2020 na 11:01

Je to fakt jednostranné nařčení a hon na čarodejnice. Proč tu Nikolu nenechali vyjádřit se k tomu, proč ten kocourek ještě nemá protézky? A další a další. Jsem toho názoru, že množáci a obchodníci mají své „kamarádíčky“ v parlamentu a není zájem množírny likvidovat nebo zvyšovat tresty za týrání.. A protože ochránci „tlačí na pilu“ aby se udělaly pořádné zákony na ochranu zvířat, mají šmejdi strach, že příjdou o lukrativní kšefty. Navíc se média teď snaží vytrhávat z koncextu části textu tak, aby to ochránce poškozovalo.

Odpovědět
Petra
3.3.2020 na 0:57

Spolupracuji s útulkem pro zraněné a týrané kočky. Velmi bych stála o kontakt na doktora, který dokáže kočce přimontovat 2 tlapky za 50 tis. Můžete nás zkontaktovat, prosím ?

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 1:04

Ano, je uvedený ve veterinární zprávě Mojita. Bohužel nožičky se nedají voperovat každé kočičkce, které chybí končetina. U Mojita se podařilo zachránit dostatečnou část obou končetin, aby šly titanové protézky použít. Máme také kočičky, kterým chybí končetina celá a těm nahradit, bohužel, nelze.

Odpovědět
Lucie
3.3.2020 na 2:28

Sleduji Vaši práci už docela dlouho a Vaši reakci jsem si přečetla celou. Na pořad se nepodívám, protože to nemá smysl. Místo hanění Vás se má TV zaměřit spíš na největší problém ČR a to jest tzv. domácí množení a ne bez možnosti obrany kopat do Vás, do organizace, která se stará o zvířátka, které jiní odepsali. Držte se!!!

Odpovědět
Nikol Burešová
3.3.2020 na 3:48

Dobrý den, na to můžeme říct jediné. Mnohokrát děkujeme!

Odpovědět
Václav Závada
3.3.2020 na 13:22

Pořad se věnoval rovněž množírnám. Nicméně zhlédnout pořad doporučuji celý, možná zjistíte, že to není černobílé.

Odpovědět
Vendula
3.3.2020 na 6:13

Dobrý den, uvedenou takzvanou reportáž jsem neviděla, chtěla jsem se podívat až dnes, ale už vím, že by to byl ztracený čas…. Radši ušiju další pelíšek pro pejsky a kočičky, to bude aspoň rozumně využitý čas….
Díky, za to co děláte.
Každý život má smysl 💖

Odpovědět
Klára
3.3.2020 na 7:44

Dobrý den,
reportáž jsem viděla. Od začátku to na mě celé působilo, že infiltrátorky potřebují za každou cenu šokovat, chvílemi jsem měla nejen z jejich strany až pocit zaujatosti. Pokud chtěli natočit reportáž o nekalostech a praktikách obchodu se soucitem, stačilo více zapátrat (adeptů je jistě dost) a ne jet do prvního spolku, který jim vyskočil na googlu (což bohužel vyskočil váš spolek).
Věřím, že ti, kteří vás sledují, vám svou přízeň zachovají a nenechají se zblbnout šokující reportáží. Není to lehké, ale pro ty chlupáče stojí za to bojovat. Díky za vaši práci.

Odpovědět
Karin Križková
3.3.2020 na 8:48

Reportáž byla bohužel přesně taková jak jsem čekala a v duchu současné „žurnalistiky“. Vyvolala spoustu otázek a pochybností o záchranářích,ale odpovědi nehledala. Jen doměnky a zpochybňování. U množírny zas naprosto bezzubě, bezkonfrontačně ukazuje současný stav věcí.

Odpovědět
Petr
3.3.2020 na 9:07

Reportáž jsem viděl a i když vím že plno věcí se dneska v reportážích manipuluje aby to vypadalo fakt super a děsivě, tak v tomto případě bylo jasné že protagonisté ze strany tohodle divného spolku jenom lžou. Tohle je můj názor který jsem si udělal na základě the reportáže a hlavně toho jak se protagonistky chovaly.

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 12:31

Dobrý den, děkujeme za váš názor. Jaq byla velmi milá a vstřícná a vše se snažila vysvětlit, i když infiltrátorky na ni hovořily česky a bylo vidět, že Jaq česky neumí, ale velmi se snaží. Přijde nám to neseriozní a rozumíme tomu, že to může vypadat špatně. Když přišla Jana, která mohla vše vysvětlit ve slovenštině, tak to utli.

Odpovědět
Hana Cibulková
9.3.2020 na 11:24

Petr si udělal názor na základě reportáže. Uvěřil tendenční reportáži, protože evidentně nic neví o složité problematice ochrany zvířatt, kterou náš stát vůbec nezvládá.

Odpovědět
František
3.3.2020 na 9:27

Jak můžete takto parazitovat na zvířatech a podporovat de facto jejich týrání?
Nemáte žádné vlastní prostředky, žádné vlastní prostory, vše vám platí naivní sponzoři a dárci.
Vašim krédem je jen tahat z lidí peníze a týrat zvířata.
Styďte se, jste odporní.

Je skvělé, že ta reporáž vyšla. Snad to veřejnosti otevře oči.

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 13:20

Děkujeme za váš názor. Bohužel nemůžeme udělat víc než to, že jsme vše vyvrátili.

Odpovědět
Alka
3.3.2020 na 15:02

Co to tady meleš Franto za nesmysly sakra!

Odpovědět
Monika Hornová
3.3.2020 na 15:14

Myslíte,že když se někdo chce postarat o nemocná zvířata,je to milionář s vlastními prostory a miliony na učtu??? Na pomoc se prostě musí peníze získávat takto, protože ten co by ty prachy na to měl,tak je do toho nedá a dobrovolníci je nemají….

Odpovědět
Jana R.
4.3.2020 na 10:48

Že nikomu nevadí sbírky, kde by se měl starat stát? Nemocnými dětmi počínaje, seniory konče. Jak jde o zvířata, všichni jsou hned chytří jak rádio. Většina z mých dobrých přátel se rekrutuje z utulkařek a utulkařů a vždycky jim ráda pomohu, protože to, co dělají, je strašná řehole.

Odpovědět
Gabriela
4.3.2020 na 0:31

Vy to v té hlavince moc v pořádku mít nebudete.Nevadi,i na vaši nemoc existují léky,jen ty vaše zaplatí pojišťovna.

Odpovědět
Jája
3.3.2020 na 9:39

Dobrý den,
reportáž jsem viděla a co na to říct, každá mince má dvě strany. Jelikož jsem dobrovolník v jednom kočičím útulku, je mi jasné, že všude je to podobné. Je to o financích a dobrovolnících. Dost mě naštvali ty kecy, že stát vám vždy poskytne finance, bože takový blábol, nikdo vám nic nedá, i města se škrtí o každou korunu, kterou by útulku mělo dát. A je to tak, že jste jedni z mála, co se opravdu zaměřuje na handikepovaná zvířata, je to každého věc, koho chce zachraňovat. Já osobně jsem taky pro zachránit každého zvířecího tvora. Pro mě jsou mé kočky jako děti, prostě členové rodiny. Mám doma slepou kočku a jen proto, že je slepá, tak ji mám nechat uspat, protože není pro život? Nestojím ani na jedné straně, ale reportáž podle mého šla vysloveně po vaší organizaci a to mě česká televize opravdu zklamala …

Odpovědět
Bojinka
3.3.2020 na 11:12

Zdravím, reportáž jsem si pustila až druhý den ze záznamu. Hrůza a děs, tedy za to co jsou ,, novinářky,, schopny natočit a klidně o všech těch lžích to pustit v televizi. Dnes kdy se bojuje o každý život jsou ony otřeseny,že se nechá žít kočena která se nemůže podrbat nožkou za ouškem. Kruciš, mají vůbec srdce? Ví co to je život? Vše je postavené na lži, manipulaci, nooo jsem ráda že jim plno lidí nevěří a umí si udělat svůj úsudek. Držím vám palce a věřte, stojí to za to. Však nám to ti naši vymazlenci vrátí 💯 Teď se jen nad to povznést a my bojujem a pomáháme dál. Krásný den

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 13:25

Děkujeme moc za podporu! Mojito se podrbat dokáže, také se myje a hraje si s kamarádem Alvinem. 🙂 Mrzí nás, že ho chce někdo usmrtit, ale my ho určitě nedáme.

Odpovědět
Monika Hornová
3.3.2020 na 15:18

Mojito je šikulka 🙂 Také mám kočičku bez zadní nohy, lítá po zahradě,vyrovná se zdravým kocourům a domů chodí jen spát, je nejraději venku. Myje se,ale na straně chybějící nožičky se podrbat neumí a chodí za mnou,at jí podrbu 😀

Odpovědět
Miroslava Pakandlová
3.3.2020 na 11:12

Dobrý den, musím také reagovat. Jsem maminka 12 leté dcerky. Před dvěma lety, když v televizi běžela kauza Kamenické množírny, jsme se spojily s paní Janou a jezdily jsme s dcerou pomáhat zachráněným pejskům právě z tyto kauzy k ní. Moje dcera se zamilovala do čivavy jménem Bubbles. Její stav byl kritický(podvýživa, špatné zoubky, které musely všechny ven a k tomu všemu přeražená stanice). Myslela jsem si, že to Bubbles nepřežije. Jezdily jsme s dcerkou za ní. Moji dceru si zamilovala i ona. Hrozně jsem se bála, že umře. Ale je to bojovnice. Dcerka vyslovila přání, že by Bubbles chtěla jako dárek k narozeninám. Paní Jana nakonec souhlasila. Za zhruba 4 měsíce jsme si ji odvezl domů. Byl to takový taneček neštěstí a vůbec ještě nebylo jasné jestli přežije. Pán doktor, o kterém se mimochodem nikde nemluví je snad kouzelník a paní Jana a tety jsou opravdoví andělé. Dnes je Bubbles pejsek, kterého by jste podle fotografií z kauzy Kamenice určitě nepoznali. Mám velkou radost, že jsem splnila přání mé dcerky a udělala obě, jak dceru, tak Bubbles šťastnou. Paní Jáně a všem, které s ní spolupracují moc fandím a určitě to dělejte dál. Vždycky se najdou zlí lidé. Přeji vám mnoho dalších šťastných pejsků a kočiček jako je na še Bubbles. Eliška s maminkou Celý příběh Bubbles najdete na stránkách v kauze y kamenická množírně o tom by se měli točit a ne o paní Janě. Stydím se za tu reportáž!

Odpovědět
Ilona
3.3.2020 na 11:50

Dobrý den,
já i Persilek držíme palce a tlapky. Věříme Vaši práci a Vám. Držte se.
Moc pozdravů tetě Jaq a všem ostatním.

Odpovědět
Oskar
3.3.2020 na 11:54

Takže chcete říct, že ta skrytá kamera nepochází z vašich útulků? Kam tedy směřují všechny ty peníze od lidí, když nejste schopni za ně dostatečně vybavit prostory, kde ty nebohá zvířata držíte? Co ten nepořádek a zápach? To vaši zaměstnanci neuklízí a nevětrají? Zkuste si doma měsíc nevětrat a uvidíme, jak vám tam bude! Proč nejsou vidět přímé náklady a poplatky za péči apod. na transparentním účtu? Kam ty peníze tečou? Takovéhle účetnictví je parodie!

Je zřejmé, že vám to nějak nehraje. Něco na tom bude, že na každém šprochu, pravdy trochu. Určitě nepůsobíte důvěryhodně. Komentáře typu ‚Dělají co můžou‘ jsou sice hezký, ale zřejmě je to v nepořádku. V dnešní době je to prostě byznys. Život a smrt, týrání netýrání, hlavně když to sype.

Upřímně doufám, že ta vaše organizace není tak prohnilá. Pokud ale je, nezasloužíte si nic dobrého.

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 13:29

V článku v sekci o financování píšeme, že nemůžeme zhodnocovat majetek někomu jinému. Protože ani jeden prostor nevlastní naše organizace, nemůžeme je zlepšit. Proto také pořádáme sbírku, abychom mohli koupit nemovitost a tu udělat dle našich představ.
Věci v kuchyni byly věci, které v kuchyni běžně najdete, hrnce, hrnky, misky. Nikde nebyly výkaly, ani moč. Zvířata mají samozřejmě vlastní odér, který nedokážeme vymazat. Psi, kteří k nám přicházejí, nemají hygienické návyky.
Na transparentním účtu je uvedeno, jak s penězmi nakládáme. Vše máme také uvedeno ve výročních zprávách.

Odpovědět
František
5.3.2020 na 22:08

Tak si na nemovitost vydělejte vlastní prací – a až budete v plusových číslech, můžete si za pár let jako charitu dovolit pomáhat zvířatům. To by jistě bylo chválihodné.
Ale nemít ani peníze, ani prostory, ani jiné know-how vyjma žebrajících rukou a srdceryvných textů o napůl zmrzačených tvorech včetně fotek, na které lákáte měkkosrdcaté naivky, to je hnus, ne? O pofidérním transparentním účtu nemluvě – víte, jak vypadá účetnictví?
🙂
Umíte vůbec něco? Pracovali jste někdy v nějakém zaměstnání nebo jste prostě rovnou objevili zlatou žílu, jak vydělat na týraných nebo zraněných zvířatech?

Odpovědět
Nikol Schneiderová
8.3.2020 na 18:18

Dobrý den, ve vašem příspěvku je tolik nenávisti, že se mi nechce ani odpovídat 🙂 Vše potřebné najdete v samotném článku. Přeji vám hezký den.

Odpovědět
Monika Bastlová
3.3.2020 na 17:28

Viděl jste tu klec s kocourkem, byla uklizená a čistá, bez výkalů. Vy asi nemáte doma žádné zvíře co?
Monika

Odpovědět
Alena
3.3.2020 na 12:08

Mám dojem, že ty dvě kovbojky i s celou madam Kubištovou byste mohli úspěšně zažalovat za poškození dobrého jména a mediální pomluvu. Je otřesné, že veřejnoprávní televize dá prostor nepodloženým spekulacím i docela obyčejné závisti. Držte se.

Odpovědět
Milada
3.3.2020 na 14:29

Je smutné, že média se dokaží navážet do lidî, kteří pečují o postižená zvířata, ze svého volna, v prostorách , ktera pro média sice nejsou ideální, ale pro obětavce musí být dostačující. Kolikrát v horších podmínkách žijí zdravá zvířata. Bohužel lidská blbost vládne světem a i já byla svědkem ukončení kočićího útulku na Vysočině. A mohu potvrdit , že to byl útulek dokonalost sama. Je smutné, že média nechtějí, či se snad bojí vyrazit do boje proti množírnám. Je smutné, že od tohoto problému odvrací tváře …. tam ti nahoře.
Nedejte se a bojujte, ale hlavně ať vám zůstane ta láska a obětavost k té němé tváři, která se bohužel nedokáže bránit sama. Omasta Milada

Odpovědět
Karel
3.3.2020 na 15:36

Dobrý den, není tedy pravda že si předsedkyně vyplácí peníze za kancelář v bytě kde bydlí? Dle vašeho doporučení jsem si procital vyrocni zprávu. Je sice dlouhá, ale na rozepsání položek se nedostalo. Člověk se tedy po podrobném hledání docte ze za kancelářské potřeby do jedné kanceláře jste zaplatili 269.000Kc, za koupi mobilů a počítačů jste zaplatili 77.000Kc a nájem kanceláře 130.000Kc…

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 16:20

Ne, není pravda, že si předsedkyně vyplácí peníze za kancelář v bytě, kde bydlí. Rozpis výdajů ve finanční analýze výroční zprávy je. Je tam třeba uvedeno, že jsme uhradili za veterinu přes 1 000 000 Kč a mnoho dalších informací.

Odpovědět
Jan
4.3.2020 na 20:36

Tak schválně:
1) Proč z vašeho transparentního účtu šlo 12 000 Kč na „nájem“ hendipet, který má kancelář, kde máte hlášené trvalé bydliště?
2) Proč ty nájmy nejsou i ve starších obdobích?
3) Proč nemáte na transparentním účtu ostatní náklady (nájmy, elektřinu atd), jen pohonné hmoty?
4) Kolik platíte a komu nájemné za jednotlivé útulky (ve výročních zprávách 10 tisícové položky až 100k), když útulky jsou v domech „tet“ nebo vašich vlastních panelákových bytech?
5) Jaké náklady schováváte v položce „provozní náklady“ ve výroční zprávě za 1 016 000 Kč? Níže máte ke každému útulku vlastní provozní náklady (nájem a vše). Jak tedy může mít něco mimo samotné útulky provozní náklady 1 mega?

Odpovědět
Nikol Schneiderová
4.3.2020 na 21:43

1. Platíme nájem v Hoření Vinici, kde máme azyl a zvířata. Kancelář máme v Praze a používáme ji jako dobrovolnické centrum. Sídlo máme hlášené v místě, kde nic neplatíme.
2. Protože jsme je dřív neměli.
3. V prvním bodě jste říkal, že jste na transparentním účtu našel nájem, takže je tam máme.
4. Žádný azyl nemáme v panelákovém bytě aktuálně. Nájemné platíme majitelům nemovitostí, které pronajímáme. Žádný z majitelů není členem organizace.
5. Ve výroční zprávě najdete rozpracované v tabulce provozní náklady i tuto položku.

Odpovědět
Hedviga
3.3.2020 na 16:42

Dobry den,

Reportaz som nevidela a ani ju pozerat nebudem.
Adoptovala som na dialku viacero zvieratiek, videla som ich v zubozenom stave, sledovala ako sa ich stav lepsi, v pravidelnych emailoch som dostavala informacie ako sa im dari ci uz boli spravy vesele alebo smutne, dostavala videa kde sa hrali a uzivaju si bezstarostny zivot po zlych zazitkoch. Zial niektorym zvieratkam nebolo pomoci ale som vdacna uzasnym ludom ktori im v poslednych dnoch zivota pomahali a davali lasku a starostlivost. Ked niektore zvieratko odislo za duhovy most, vzdy som dostala spravu a moznost ukoncit prispievanie alebo pokracovat v podpore ineho zvieratka, nikdy neslo o citove vydieranie ale moju slobodnu volu. Sama nemam schopnosti a znalosti starat sa o handikapovane zvieratka ale som rada ze mozem pomoct aspon financne. Sucasne podporujem tiez par drobcov a budem pokracovat nadalej.
Usilie vsetkych ludi, ktori pomahaju nestastnym zvieratkam ktore si same pomoct nemozu a ktorym nemoze pomoct kazdy, si zasluzi uctu, obdiv a podporu.
Dufam ze nadalej budete pokracovat v uzasnej praci a ze vas reportaz neskodi natolko aby ste nemohli uz nadalej pomahat tym drobcom, nad ktorymi ostatni len mavnu rukou.
Velmi si vasu pracu vazim a drzim palce

Odpovědět
Veronika
3.3.2020 na 17:04

Dobrý den, raději se na tento pořad nebudu ani dívat. Myslím že by mi nestačilo pořekadlo ráno moudřejší večera 🤔. S partnerem víme jaké to je starat se o jednoho ubožáčka z množírny. Každý si může udělat svůj názor, ale ten náš hloupé a lživé nařčení a pomluvy neodradí. Stále Vám fandíme a fandit budeme. A nejspíš by si měli někteří lidé zamést před svým prahem. Držíme pěsti z Ostravy.

Odpovědět
Monika Radimecká
3.3.2020 na 20:23

Dobrý večer,
na dokument koukat nebudu, akorát bych se rozčílila. Ačkoliv jsem u vás nebyla osobně, sleduji váš FB, stránky a také dostávám pravidelné e-maily o dění v azylu. Mám ve vás naprostou důvěru a doufám, že i nadále budete mít dostatek sil na pomáhání zvířátkům a nenecháte se otrávit negativními komentáři druhých.

Odpovědět
Monika Radimecká
3.3.2020 na 20:36

Ačkoliv jsem u vás osobně nikdy nebyla, věřím vám a i nadále věřit budu. Sleduji váš FB, stránky a pravidelně chodící e-maily. Proměna zvířátek pro mě mluví za vše. Již jsem byla v pár útulích a i když se majitelé a dobrovolníci snaží sebevíc, nemůže být vždy naklizeno.
Přeji, aby vám negativní komentáře neubraly sil.

Odpovědět
Eva Fabiánková
3.3.2020 na 22:55

Dívám se na reportáž, sama jsem zvíře adopotovala a dlouhodobě sleduji činnost několika azylových organizací, ale z reportáže, která může být krapet jednoznačnější, lze usoudit, že z vaší strany se jedná o velmi špatnou komunikaci, zmatečné a nepřehledné infromace, rovněž tato vaše obhajoba, je poněkud emoční a podle mě bez dostatečných faktů.
Takže doufám, že někdo z diskuze se na tu reportáž podívá!

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1092813857-infiltrace/419235100181002-obchod-se-soucitem

Odpovědět
Nikol Schneiderová
3.3.2020 na 23:25

Jaká fakta Vám prosím chybí?

Odpovědět
Marek Holášek
3.3.2020 na 23:10

Pořad ukázal, jak hluboko může klesnout česká žurnalistika. Autorky si nedaly práci s ověřováním informací, nedaly prostor k vyjádření. Času měly dost, nešlo o reportáž do televizních novin, ale měsíce připravovaný pořad. Fandím vám. Taky bych nedal k venčení psa někomu, kdo se zrovna náhodou zastaví u vrat. Už vůbec ne handicapovaného. A jak by asi dámy vozily tyto zvířata na veterinu? Vlakem? Atd, atd… podraz na anglicky mluvící paní je šokující. Na závěr jen řečnická otázka – kolika konkrétním zvířatům opravdu pomohly Pet eye a “šlechtická” Liga? Jak vidno, ty nemocné by nejraději všechny utratily. Ať si dál honí ego, ale ať nekazí opravdovou
práci těm, kdo opravdu pomáhají.

Odpovědět
Klára Míčková
4.3.2020 na 1:56

Dobrý den. Aniž se budu vyjadřovat k Vám či k reportáži, zajímá mě, proč máte dva transparentní účty. Stačí pár větami. Děkuji.

Odpovědět
Nikol Schneiderová
4.3.2020 na 2:32

Dobrý den, tyto dva účty máme proto, protože na jeden je ohlášená sbírka na kastrační a osvětový program. A na druhý je ohlášená sbírka na přímou péči o zvířata v nouzi.

Odpovědět
Natálie Z.
4.3.2020 na 6:39

Dobrý den,
Reportáž jsem neviděla. Chtěla jsem se na ní podívat, ale dělat to nebudu. Každý měsíc posílám aspoň malou částku k Vám na pomoc zvířátkům. Chodí mi emaily jak se zvířatkům daří a jsem ráda za to, že můžu být „zvířecím hrdinou“. Nikču jsem poznala na fcb, kdy mi pomahala a radila s nemocným kocourkem a vím, že zvířata miluje a žije pro ně. Takže můj názor na tak hodného člověka jednostranná reportáž určitě nezmění. Přeju Vám ať se daří, děkuju, že pomáhate.

Odpovědět
Jana Kocmichová
4.3.2020 na 11:10

Pořad jsem zhlédla. Kočky miluji a mám jich doma hromadu. I kdybych připustila, že autorky reportáže byly vedeny dobrým úmyslem, tak reportáž mě nepřesvědčila, byla nedokonalá, povrchní, nešlo o žádnou infiltraci. To bych tak nazvala v případě, že by se tam nechaly alespoň 14 dní zaměstnat, aby viděly, co tahle práce obnáší. Nepořádek kolem koček mám doma taky a to uklízím neustále, zápachu se člověk úplně nevyhne, pořád někdo sedí na písečku, Nemůžu napsat, že za spolkem stojím, protože jsem tam v životě nebyla. Ale velmi by mě mrzelo, pokud je spolek dobrý, aby se mu tímto způsobem ublížilo. Pokud někdo spolku pomáhá, ať se předvědčí sám a pomáhá i nadále.Neměl by se nechat odradit touto reportáží, hlavně proto, že do hloubky nešla, o vyjádření protistrany nikdo zájem neměl a celé to na mě zapůsobilo tak, že se někdo snaží spolek poškodit.
Ty argumenty „infiltrátorek“ byly zcestné, kočky se většinou cizích lidí nejdříve bojí, zvlášť ty, které nemají dobré zkušenosti s lidmi, že byl kocourek v kleci – samozřejmě, nemůže si rozdírat nožičky na zemi, aby se mu tam nedostala infekce, že se musí čekat s protézkami na dospělost, tomu se nedivím, kotě rychle roste. Že byly okolo kočky – to má být na samotce, nešlo přece o karanténu, jak zde bylo vysvětleno. I ostatní protiargumenty spolku chápu.
Neznám ani jednu stranu, ale pokud bych se měla rozhodnout, přiklonila bych se ke spolku, protože rozumím věci, ta reportáž byla odfláknutá, nic neříkající. A to je špatné, protože paní režisérky mohou nadělat víc škody než užitku a zvířatům takhle rozhodně nepomůžou, spíše jim ublíží.

Odpovědět
Markéta Jansová
4.3.2020 na 16:11

Paní Jano, vidím to naprosto stejně. Zdravím Vás. 🙂

Odpovědět
Lenka Pavlicová
4.3.2020 na 17:10

Dobrý den,
nedokážu být slušná..
Média se v poslední době předhání v tom, kdo víc a líp jakou reportáž zdramatizuje, aby to co nejvíce ovlivnilo lidský mozek.Takže jsem se po zhlédnutí rozhodla, že tuto „mediální slátaninu“
budu ignorovat a že i nadále budu finančně přispívat.
Držím vaší organizaci palce.

Odpovědět
Marcela Podzimková
4.3.2020 na 18:39

Co Vás v reportáži staví do velice negativního světla byla opravdu z vaší strany velmi špatná komunikace, zmatečné a nepřehledné informace. Kdybyste např. ohledně kocourka Mojita hned uvedly to, co se píše ve zprávě od veterináře včetně toho, že protézy budou nasazeny až po ukončení růstu, tj. řádově za několik měsíců, a ne jak se zmatečně vyjadřovala paní Jag: „možná týden, možná dva týdny“, tak to zní všechno mnohem věrohodněji. Tyhle zamlžené informace Vás bohužel opravdu staví do podezřelého světla a určitě Vám spoustu příznivců odradily.
Chci se zeptat- ČTprý chystá pokračování tohoto dokumentu s názvem Infiltrace- Nová fakta, kde údajně nechají vyjádřit se právě Vás- aktéry reportáže. Budete svou činnost schopni obhájit podáním vysvětlení k těm faktům, co v reportáži zazněly? Bylo by škoda, kdybyste- v případě, že opravdu bezelstně pomáháte potřebným zvířatům- měli jen kvůli špatné komunikaci a sporným neobjasněným faktům přijít o podporu příznivců.

Odpovědět
Nikol Schneiderová
4.3.2020 na 21:30

To bychom moc rádi, ale čt nás zatím neoslovila.

Mluvit s anglicky hovořící paní česky je začně neprofesionální, pokud jde o jakoukoliv formu infiltrace. Jaq byla postavená do role, kdy se snažila vše pochopit a něco říct. Stačilo se doptat někoho jiného, třeba Jany ve chvíli, kdy přišla do místnosti. Ale rozumím tomu, že to mohlo vypadat chaoticky a nepřehledně.

Odpovědět
Vít
5.3.2020 na 14:19

Dobrý den.
Reportáž jsem viděl a po pravdě jsem neměl vůbec dobrý pocit z toho jak je váš spolek prezentován. I když mám kočku z útulku, další plánuji a osudy opuštěných zvířat mi nejsou vůbec lhostejné, o vaší organizaci jsem vážně zapochyboval. Naštěstí vám vyjádřil podporu kočičí útulek Sluníčko, odkud jsem si bral kočku, a jelikož s nimi mám skvělé zkušenosti, nemám nejmenší důvod si myslet že by podpořili něco nekalého. Poté jsem si pročetl vaše úspěchy i neúspěchy na poli záchrany zvířat a osobně si myslím že reportáž byla dosti neobjektivní. Absolutně se nehodlám zabývat financemi, protože to jak s
nimi nakládáte je jen na vašich morálních zásadách, hlavní je že je za vámi vidět kus práce. Sice si sám myslím že v některých případech je lepší zvířátko nechat odejít, myslím si ale zároveň že by vaši organizaci neměl nikdo odsuzovat jen proto, že se snažíte i tam kde by jiní zvolili eutanázii, to není férové jednání.
Píši vám hlavně proto aby jste měli nějakou reakci, a aby jste byli připraveni na to, že se spousta lidí kteří si nedají tu práci se sháněním informací stáhne a nebudou vás třeba podporovat. Dle mého by byla ideální žaloba pro poškození dobrého jména, ale chápu že je to finančně i časově velmi náročné.

Odpovědět
Petr Kunz
5.3.2020 na 14:40

Tak slavné ,objektivní, ČT jsem zaslal následovné: Začnu jinak, než jsem zvyklý; bez přání dobrého dne. Ani já ho totiž nemám dobrý po shlédnutí vašeho rádoby odhalení nekalých praktik lidí z Handypet Rescue. Říká se, že se kultura národa pozná z chování ke zvířatům, v tom případě ta naše za moc nestojí. Nebudu se tady rozepisovat o hrůzách které musí zvířata zažívat v množírnách nebo týráním samotnými tzv chovateli. Nebýt právě lidí, kteří ze soucitu podporují útulky a záchranné stanice, kolik z nich by dokazalo přežít z pouhé pomoci od státu? Činnost lidí z Handypet Rescue je vyčerpávající po psychické i fyzické stránce a že musí pracovat mnohdy v provizornich podmínkách? Hlavní je přístup, a samotná myšlenka; snaha pomoci i těm tvorům, které již všichni ostatní odepsali.. Pokoutně natočit, pardon, infitrovat, záběry, zneužít jazykové bariéry a pak vše zcela účelově sestříhat naprosto bez poskytnutí prostoru druhé straně pro vyjádření a vysvětlení sporných věcí.. Vůbec zde nebyl kupříkladu rozhovor s veterinářem, který by vysvětlil, kdy může zvíře dostat protézy. Dokud totiž kotěti rostou kosti, je to problém. Ale podobné věci se vám do toho vašeho pořadu nehodily, že? Objektivita vám je zjevně zcela cizí. Hlavně že je natočen skandál. Jsem zvědav, kdy zkusíte ,infiltrovat, některou z organizací které nás opravdu zneužívají, zatímco si žijou za naše peníze. Zkuste třeba příště infiltrovat neziskovou organizaci Romea, která nám lže kdykoliv některý z jejich chráněnců něco provede. Vše se v takovém případě bagatelizuje, zatímco v opačném případě je jejich křik slyšet po celé republice. Podotýkám, že je mi zcela jedno, jestli je někdo modrý nebo zeleny s bílými puntíky. Výsledky těchto různých neziskovek s převýchovou jsou zcela mizivé a tudíž jsou neužitečné. Ale vrátím se k tématu; zajímalo by mě, jestli některá z obou odbornic na objektivni infiltraci někdy pomohla nějakému zvířeti v nouzi nebo na podobnou pomoc alespoň přispěla. Ale divím se, že se divím, přeci ČT..

Vám přeji hodně síly a pevné nervy v pomoci nešťastným chlupáčům a také v boji proti podobným infiltroubožákům.

Odpovědět
Magda
8.3.2020 na 13:41

Prosím, jaké je vaše číslo účtu? Ráda bych poslala na Mojitovy nožičky alespoň nějakou stokorunu. A držím vám packy.
Magda aka Nefritová Liška

Odpovědět
Nikol Schneiderová
8.3.2020 na 18:17

Dobrý den,
mnohokrát děkujeme za zájem o Mojita. Mojito má aktuálně na nové protézky financí dost, ale máme mnoho dalších pejsků a kočiček, která potřebují pomoc. Pokud byste ráda přispěla na jejich péči, můžete zaslat příspěvek na č.ú. 2500405636 / 2010. Děkujeme!

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *